Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility knowledgebase.co.il - מונחים - קטגוריה - JavaScript - מה זה Alert
אתם צופים ב: מה זה Alert

מונחים מומלצים

מונחים נוספים בקטגוריה זו

מה זה Alert

Alert - התראה

התראה עשויה להתייחס לכל אחד מהבאים:

תיבת התראות JavaScript
1. ב-JavaScript, התראה היא סוג של הודעת "פופ-אפ" למשתמשי סקריפט. התראה יכולה להיות כל דבר, החל מהודעה למשתמש על שגיאה ועד אמירת ביטוי קצר כגון "היי". התראת JavaScript נראית דומה לדוגמא המוצגת בתמונה. ניתן להפיק התראה זו באמצעות קוד JavaScript המוצג להלן.

<script type="text/javascript">
  window.alert("זוהי התראה!");
</script>


מכיוון שאובייקט החלון הוא אובייקט JavaScript ברמה עליונה (בדפדפני אינטרנט), ניתן לקצר את הקוד הזה ל-alert() ולא ל-window.alert(), כפי שמוצג להלן.

<script type="text/javascript">
  alert("זו התראה!");
</script>

עם HTML5, אינך צריך עוד לציין את סוג הסקריפט. במילים אחרות, התכונה type="text/javascript" אינה נדרשת עוד.

Javascript alert

התראות JavaScript, כאשר נעשה בהן שימוש לרעה, מהווה מטרד למבקר באתר. עם זאת, הם יכולים להיות שימושיים גם למתן מידע למשתמש כגון הוראות לתיקון שגיאות בשדה טופס. הם יכולים גם להיות מועילים למתכנתי JavaScript לצורך איתור באגים בסקריפט. באמצעות הודעת התראה להצגת ערכים, המתכנת יכול לקבוע היכן דברים עשויים להשתבש בסקריפט באמצעות תהליך הביטול.

2. באופן כללי, תיבת התראה, הנקראת גם תיבת התראה או חלון התראה. זהו חלון קטן שצץ ומספק מידע למשתמש עם כפתור אישור, ולפעמים כפתור ביטול.

תיבת התראה

הודעות שגיאה ומידע כללי מוצגות בדרך כלל בתיבות התראה, שכן הן מושכות תשומת לב לעצמו וגורמות למשתמש ללחוץ על כפתור כדי להסתיר את ההודעה. מערכת ההפעלה Windows, עם יישומי צד שלישי ודפי אינטרנט הם מקורות לתיבות התראה.

עליכם להתחבר על מנת להגיב בעמוד זה.