Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility knowledgebase.co.il - מונחים - קטגוריה - מחשבים כללי - מה זה Allocate
אתם צופים ב: מה זה Allocate

מונחים מומלצים

מה זה Allocate

להקצות פירושו להפיץ או להקצות משהו, בדרך כלל משאבים כגון זמן, כסף או חומרים, בצורה ספציפית או למטרה מסוימת. הקצאה יכולה להתייחס לפעולה של קביעה כמה ממשאב צריך להיות מוקדש למשימה או פעילות מסוימת, או שהיא יכולה להתייחס להפצה או הקצאה בפועל של המשאב.

לדוגמה, חברה יכולה להקצות סכום מסוים של תקציב למאמצי שיווק, או אדם יכול להקצות פרק זמן מסוים ללימוד בכל יום. הקצאת משאבים בצורה יעילה יכולה לעזור להבטיח שהשימוש בהם נעשה בצורה היעילה והיעילה ביותר האפשרית.


הקצאה בעולם המחשוב:

הקצאת משאב היא לייעד או לשמור אותו לשימוש ספציפי. במחשבים, ניתן להקצות כל משאב מוגבל, כגון זיכרון RAM ושטח דיסק.

הקצאת זיכרון
לפני שתוכנה תוכל להשתמש ב-RAM של המחשב שלך, היא מבקשת הקצאת זיכרון ממערכת ההפעלה. מערכת ההפעלה מנסה להיענות לבקשה, בהתבסס על גורמים הכוללים כמה זיכרון משתמש בתוכנות אחרות. אם לא ניתן להקצות מספיק זיכרון, ייתכן שהתוכנה לא תפעל.


הקצאת דיסק
לפני שניתן יהיה להשתמש בהתקן אחסון לא נדיף, כגון דיסק קשיח או SSD, יש להקצות חלק מהשטח הפנוי שלו או את כולו. ההקצאה מבוצעת על ידי תוכנת ניהול דיסקים, כגון מתקין מערכת ההפעלה שלך, Windows Disk Management, fdisk או GParted. ההקצאה נקראת מחיצה. כל שטח שאינו מחולק בדיסק נקרא לא מוקצה.


הקצאת IP
באינטרנט וברשתות, כתובות IP מחולקות לבלוקים המוקצים למכשירים. ברשת מקומית או ביתית, הקצאה זו מטופלת לרוב באופן אוטומטי על ידי נתב. באינטרנט, ההקצאה מטופלת על ידי ICANN.


הקצאת זיכרון בתכנות מחשב
כל שפת תכנות מחשב מציעה גישה משלה לניהול זיכרון. שפת התכנות C דורשת מהמפתח להקצות ולפנות זיכרון מפורש המשמש את תוכנית C. שפת התכנות Python מנהלת את הזיכרון באופן אוטומטי, מה שמקל על חיי המפתח, על חשבון הביצועים. כמו C, שפת התכנות C++ מאפשרת זיכרון מנוהל באופן מפורש, אך מספקת גם תכונות ניהול זיכרון אופציונליות כגון GC (איסוף אשפה).

 

עליכם להתחבר על מנת להגיב בעמוד זה.