Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility knowledgebase.co.il - מונחים - קטגוריה - מחשבים כללי - מה זה Back-face culling
אתם צופים ב: מה זה Back-face culling

מונחים מומלצים

מה זה Back-face culling

Back-face culling - השלכת פנים אחורית


השלכת פנים אחורית היא טכניקה המשמשת בגרפיקה ממוחשבת כדי לשפר את הביצועים של עיבוד סצנה תלת מימדית על ידי ביטול העיבוד של משטחים שאינם פונים למצלמה. זה נעשה על ידי השוואת הווקטור הרגיל של פני השטח עם הווקטור המצביע לכיוון המצלמה. אם הזווית בין שני הוקטורים הללו גדולה מסף מסוים, המשטח נחשב לפונה מהמצלמה ואינו מוצג.

טכניקה זו שימושית מכיוון שהיא מאפשרת למנוע העיבוד לדלג על מצולעים רבים שאינם גלויים למצלמה, מה שיכול לשפר משמעותית את הביצועים של תהליך העיבוד. זה שימושי במיוחד עבור אובייקטים בעלי שטח פנים רב הפונה הרחק מהמצלמה, כגון דמויות עם שיער ארוך או אובייקטים עם מספר רב של קודקודים בצד האחורי.

ישנן גם טכניקות אחרות שניתן להשתמש בהן כדי לשפר את הביצועים של רינדור סצינה תלת-ממדית, כגון הרס חוסם תצוגה והשחתת חסימה. טכניקות אלו פועלות על ידי ביטול העיבוד של אובייקטים או משטחים שאינם בשדה הראייה של המצלמה או שחסומים על ידי אובייקטים אחרים בסצנה.

עליכם להתחבר על מנת להגיב בעמוד זה.