Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility knowledgebase.co.il - מונחים - קטגוריה - כללי - מה זה AJAX
אתם צופים ב: מה זה AJAX

מונחים מומלצים

מה זה AJAX

AJAX (Asynchronous JavaScript ו-XML) היא טכניקת פיתוח אתרים המשמשת לבניית יישומי אינטרנט אינטראקטיביים. היא מאפשרת לעדכן דפי אינטרנט באופן אסינכרוני על ידי החלפת כמויות קטנות של נתונים עם השרת מאחורי הקלעים, ללא צורך בטעינה מחדש של העמוד כולו. זה מאפשר ליצור חווית משתמש זורמת ומגיבה יותר, כמו גם לעדכן חלקים ספציפיים של הדף ולא את העמוד כולו.

AJAX מושגת באמצעות שילוב של מספר טכנולוגיות, כולל HTML, CSS, JavaScript ואובייקט XMLHttpRequest. זה עובד על ידי שליחת בקשת HTTP לשרת באמצעות JavaScript, ולאחר מכן עיבוד התגובה המוחזרת. הדבר נעשה באופן אסינכרוני, מה שאומר ששאר העמוד ממשיך לטעון ולתפקד בזמן שהבקשה מתבצעת ועיבוד התגובה.

AJAX הפכה לבחירה פופולרית לבניית יישומי אינטרנט מודרניים מכיוון שהיא מאפשרת אינטראקציות מהירות ודינמיות יותר בין דף האינטרנט לשרת. זה גם שימושי לבניית יישומים שצריכים לעדכן נתונים בזמן אמת, כגון תוכניות צ'אט, עדכונים של מדיה חברתית ומשחקים מקוונים.

עליכם להתחבר על מנת להגיב בעמוד זה.