Please ensure Javascript is enabled for purposes of website accessibility knowledgebase.co.il - מונחים - קטגוריה - Linux - מה זה Adaptive technology
אתם צופים ב: מה זה Adaptive technology

מונחים מומלצים

מה זה Adaptive technology

Adaptive technology הינה טכנולוגיה מסתגלת אשר עשויה להתייחס לכל אחד מהבאים:


עיצוב אתרים אדפטיבי
1. עיצוב אתרים אדפטיבי היא טכניקה לעיצוב אתר אינטרנט או אפליקציית אינטרנט כך שהעיצוב שלו מותאם בהתאם למכשיר המשמש לצפייה בו.

לדוגמה, אתר אינטרנט בעל סגנון עיצוב אחד עבור דפדפני מחשבים שולחניים, אחר עבור סמארטפונים ואחר עבור מכשירי טאבלט, מסווג כמשתמש בעיצוב אתרים אדפטיבי.

עיצוב אתרים אדפטיבי דומה, אך נוקשה יותר מאשר, הינו עיצוב אתרים רספונסיבי. בעיצוב אתרים רספונסיבי, האתר מתוכנן לשנות את הפריסה שלו באופן דינמי על סמך שינויים שהמשתמש מבצע בתצוגה לאחר שהדפדפן טוען את הדף. לדוגמה, אם המשתמש מסובב את הטלפון שלו או משנה את גודל חלון הדפדפן שלו, ופריסה של האתר משתנה בתגובה, זה עיצוב אינטרנט רספונסיבי.

ככלל אצבע, אם שרת האינטרנט מספק דף שונה על סמך סוג המכשיר או גודל החלון, זהו עיצוב אתרים אדפטיבי. אם דף האינטרנט משנה פריסה לאחר טעינת דף האינטרנט בתגובה לשינוי בגודל או כיוון התצוגה, זהו עיצוב אינטרנט רספונסיבי.


איך ולמה עיצוב אתרים אדפטיבי הוא שימושי
לעיצוב דף אינטרנט יש הרבה מן המשותף לעיצוב גרפי מסורתי. טקסט, תצלומים ואיורים חייבים להיות מוצגים בצורה מושכת את העין, קלה לקריאה ומאורגנת בהיגיון.

בפריסת הדפסה מסורתית, גודל העמוד לעולם לא משתנה. אבל הממדים של דף אינטרנט (מספר הפיקסלים לאורך ורוחב, למשל, 800x600) הוא דינמי. באופן אידיאלי, שני אנשים שקוראים את אותו דף אינטרנט בשני מחשבים שונים צריכים לחוות חוויות דומות. אם גודל חלון הדפדפן שונה, פריסת העמוד צריכה להתאים. ומה אם הקורא רוצה לצפות בדף האינטרנט במכשיר נייד? באינטרנט, גודל העמוד אינו מובטח, ויש לקחת זאת בחשבון בכל עיצוב מוצלח.

באמצעות טכניקות תכנות אדפטיביות, דף אינטרנט יכול להתאים באופן דינמי את סגנון הפריסה והממדים שלו בהתבסס על מערכת ההפעלה, דפדפן האינטרנט וגודל התצוגה. זה הופך להיות חשוב במיוחד בעת עיצוב דפי אינטרנט הנצפים במחשב, מכשיר טאבלט וסמארטפון. עבור כל אחת משלוש פלטפורמות הצפייה הללו, הגודל המעובד ויחס הגובה-רוחב של דף אינטרנט שונים.

תכנות אדפטיבי מאפשר לשנות את גודל תוכן דף האינטרנט עם חלון הדפדפן. לא רק שהתוכן יזרום מחדש וישנה את הגודל כך שיתאים לממדים החדשים, אלא שאלמנטים של ממשק המשתמש יכולים להשתנות. תפריטים עשויים להופיע או להיעלם כדי להתאים לפורמט צפייה חדש, או לשנות מטקסט לסמלים קטנים כדי להתאים לחלק קטן יותר של הדף.

אם עיצוב העמוד מעצב את הנתונים שלו בעמודות (בדומה לעמודות בעיתון), תכנות אדפטיבי יכול לאפשר למספר העמודות להשתנות באופן דינמי.


AI אדפטיבי
2. באופן כללי, בינה מלאכותית ולמידת מכונה נחשבות לטכנולוגיות אדפטיביות. מערכות אלו חוזרות על האלגוריתמים שלהן ומשנות אותן שוב ושוב. הם מסתגלים לזרם מתמשך של קלט המשתנה ללא הרף, כדי לשפר את הניתוח והניבוי של אירועים בעולם האמיתי, ופונקציות אחרות הנשענות על משתנים משתנים.

עליכם להתחבר על מנת להגיב בעמוד זה.